Naptár
«  Június 2017  »
HKSzeCsPSzoV
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
HISTATS

Statisztika
Körkérdésünk
Értékeld honlapomat
Összes válasz: 69

 

 

 


2006 képes beszámoló: https://drive.google.com/open?id=0B40aQ0n7p6EROU9meHE2TS1oakE

 


 

2006-BAN ELKEZDŐDÖTT AZ ÚJ MENTŐÁLLOMÁS ÉPÍTÉSE. AZ ÁTADÓ 2007-BEN VOLT.

Képek még a régi mentőállomás mindennapjairól:

A régi mentőállomás épülete :

 


Ford átadás a mentőállomáson. Elődje;a DZM 947 frsz Toyota 740.000 km felett teljesített, mire selejtezésre került.


2006. 10.14. Egy furgon vezetője aludt el vezetés közben,és emiatt a 84-es főút melletti árokba borult. https://drive.google.com/open?id=0B40aQ0n7p6ERNk9xMkFKcG05TTg


10.27.Halálos közúti baleset a 84-es főútvonal zalagyömörői szakaszán. https://drive.google.com/open?id=0B40aQ0n7p6ERR3N4NlB0OUJmYWM

 


10.29. Egy közeli Zala megyei településre vonult ki 61-es autó. Egy idős, művesekezelésre járó beteg kanüljét magából kitépte, emiatt Veszprémbe kellett szállítani. A 8-as úton egy úttesten átfutó őz miatt fékezni kellett , viszont ekkor egy román turistákat szállító autóbusz hátulról nekiment  az autónknak..

https://drive.google.com/open?id=0B40aQ0n7p6ERc2E0MmZyZ0J0NDA


Nyílt levél;mely még a régi MÖSZ fórumon jelent meg:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:G2U9SpA3NQMJ:old.mosz.hu/alap.php%3Finc%3Dtopic_valasz%26valasz%3D1929%26topicid%3D4+&cd=6&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&client=firefox-a

MENTSÉTEK MEG MENTŐINKET!

KIÁLTVÁNY, AVAGY REQUIEM (?) AZ ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLATÉRT

NYÍLT LEVÉL MAGYARORSZÁG POLGÁRAIHOZ ÉS VEZETŐIHEZ,
KÜLÖNÖS TISZTELETTEL
AZ ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT DOLGOZÓIHOZ,
DR. ÉGER ISTVÁN ELNÖK ÚRHOZ, A MAGYAR ORVOSI KAMARA ELNÖKÉHEZ,
DR. SÓLYOM LÁSZLÓ ELNÖK ÚRHOZ, A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG ELNÖKÉHEZ,
GYURCSÁNY FERENC MINISZTERELNÖK ÚRHOZ!

Magyarországon 1887 óta van szervezett mentés, 1948-ig a mentést társadalmi szervezetek végezték, 1948-ban a Budapesti Önkéntes Mentő Egylet és a Városok és Vármegyék Önkéntes Mentő Egyesülete jogutódjaként létrejött az Országos Mentőszolgálat, így általa a mentés állami feladattá deklarálódott.
2003. májusában Medgyessy Péter miniszterelnök a mentők napja alkalmából írt üzenetében elismerően szól a közel 120 éves magyarországi mentésről, leírja, hogy olyan köztársaságban hisz, amely mindazon területeken, ahol az államnak van feladata, felelősséget vállalva gondoskodik polgárairól, és az egészségügy szerinte ilyen terület, és olyan egészségügyet szeretne, ahol a betegek érdekei mindennél előbbre valók, és ahol az egészségügyi dolgozók elhivatottságukhoz és szaktudásukhoz méltó életkörülményeket teremthetnek maguknak.
2003. júliusában az ESZCSM fegyelmi tanácsa határozatával visszavonta az Országos Mentőszolgálat főigazgatójának, Gőbl Gábornak főigazgatói vezetői megbízását, 2003. októberében, miután Gőbl Gábor visszavonta a munkaügyi bírósághoz benyújtott keresetét, Kökény Mihály akkori miniszter megbízott főigazgatót rendelt az Országos Mentőszolgálat élére, és sajtótájékoztatón közölte, hogy Gőbl Gábor a Mentőszolgálat tudományos és oktatási főigazgató helyetteseként dolgozik tovább. 2004. februárjában az ESZCSM közölte, hogy március 1-től dr. Takács Zoltánt, a mentéssel és betegszállítással is foglalkozó Főnix SOS Egészségügyi Szolgáltató Rt addigi vezérigazgatóját nevezi ki az Országos Mentőszolgálat főigazgatójának. Dr. Takács Zoltán oxyológus szakorvos és menedzser, saját elmondása szerint 32 évesen, 1996-ban azért hagyta el az Országos Mentőszolgálatot, mert más nézeteket vallott a Mentőszolgálatról, mint az akkori főigazgató, Gőbl Gábor.
A minisztériumi indoklásban a következők álltak: ?A főigazgató személyének kiválasztásában fontos szerepet játszott, hogy munkájával biztosított legyen a szakmai teljesítmény javítása, a gazdálkodás stabilitása, az OMSZ zökkenőmentes működése, és a közpénzek ésszerű felhasználása.?
A minisztériumi indoklással szemben azzal értek egyet, aki nemrégiben egy országos kardiológiai konferencia nyilvánossága előtt, a Magyar Tudományos Akadémián elhangzott hozzászólását úgy kezdte, hogy (idézem) ?mostanában zajlik az Országos Mentőszolgálat szétverése?.
Dr Takács Zoltán a Mentőszolgálat alaptevékenységének számító mentést és betegszállítást ellehetetleníti. Bizonyítja ezt a ?debreceni rohamkocsi-konzorcium? példája, a légi mentés átmeneti korlátozása, majd a Magyar Honvédség törvénytelen bevonása a légi mentésbe, bizonyítja, hogy előfordult, hogy hétköznap éjszaka Budapesten 3 db. (!!!) szállítókocsi volt szolgálatban. Dr. Takács Zoltán a szolgálatvezetésben, a mentésirányításban kidolgozatlan, meggondolatlan változtatásokat eszközöl, majd visszavon (lásd Alarm Centrum és szolgálatvezető főorvosi munkakör összeolvasztása, majd újbóli szétválasztása) a légi mentést törvénytelenségekkel, elképesztő feltételekkel, elkötelezettségekkel átalakította, eladta, nem megvalósítva, hanem megcsúfolva ?a közpénzek ésszerű felhasználásának? elvét. (Köztudomású, hogy 10 évre béreltek 5 helikoptert, havonta, helikopterenként több, mint 10 millió forintért, miközben a nyilvánosság előtt levő adatok szerint 2004-ben és 2005-ben a mentők egész légiflottáját üzemeltető cégnek
14 261 222, ill. 16 800 000 forintot fizettek csak ki.)
Hangzatos, ?új? kocsi-típusok új neveinek (pl. MICU, KIM, amely elnevezések már az új, mentésről szóló EüM rendeletben is megjelentek) bevezetése zajlik, esetenként bizonyos szponzorok jóvoltából megvalósuló képzéssel, az összes kivonuló mentődolgozó rendszeres, magas szintű továbbképzése helyett. Az oktatási eszközök pótlása, az eszközpark fejlesztése rendre elmarad, nem tudni hová lesz az egyetemek által a Mentőszolgálat részére oktatás címén kifizetett pénz.
A ?MentőOrvosi Kocsi?, a motoros mentőorvos szolgálatba állításával nem konszenzusok, hanem egyéni elképzelések, ötletek alapján kísérletezgetnek, ezáltal természetesen pazarlóan.
Nemrég még az Országos Mentőszolgálatnál semmire sem volt pénz, nem volt pénz az elromlott kocsik alkatrészeire, nem volt pénz a régi, elhasználódott kocsik pótlására, nem volt pénz a közelmúltban terápiás jogot nyert, korszerű gyógyszerek beszerzésére, továbbképzésre, a balesetmentességi jutalmak, a hűségjutalmak kifizetésére, nem volt pénz a munkaruha-mosatásra, stb. Most százmilliók vannak mindenre, amit dr. Takács Zoltán és a háta mögött állók úri szeszélyből akarnak.
A budapesti Központi Irányító Csoport helyiségének építészeti felújítását, átépítését az irányítórendszer átalakításával, a számítógépes támogatás bevezetésével magyarázva sürgetően ez év márciusában elkezdték (többszáz milliós ?projekt?). Mennyi ideig és kik próbálták már ki az új rendszert? Először nem azt kellett volna a minden szempontból történő megfelelőségig széles körben tesztelni? Az irányító rendszer átalakításában azt tervezik állítólag, hogy Budapesten egy tartalék irányító központot is kiépítenek. Akkor miért nem először azt építették ki, és miért nem oda költöztették majd át ideiglenesen a Markó utcai központot?
Érthetetlenül az Országos Mentőszolgálat székházában működik a szépen berendezett, nagy helyiséget elfoglaló ?doktorinfó?, miközben a budapesti mentést irányítók igen mostoha körülmények között dolgoznak.
Dr. Takács Zoltán számára fontos volt az Országos Mentőszolgálat létszám felülvizsgálata, ami szintén érdekesen zajlik: 2005. májusában csoportos létszámleépítésről szóltak a hivatalos hírek, majd félév sem telt el, ?mentők kerestetnek? hirdetések jelentek meg. A létszám-gazdálkodás kapcsán a közpénzek ésszerű felhasználásáról csak ennyit: vannak, akiknek mindenáron funkciót kell adni: pl. így lett a Központi Irányító Csoportnak vezető mentőtisztje (korábban sosem volt ilyen funkció, az ő korábbi helyére a felszámolt Légi Mentőszervezet főorvosa került), így lett rendkívüli eseménykezelő főigazgató helyettes (ilyen még sose volt korábban; most az OMSZ-nak 4 főigazgató helyettese van!), stb
Dr Takács Zoltán úgy gondolja, neki nem kell beszámolnia tevékenységéről az OMSZ dolgozóinak, nem kell ismertetnie, megvitatnia munkatársaival elképzeléseit, azt gondolja, ?ez nem a demokrácia helye?, ?el lehet menni szavazni?, ?a Mentőszolgálat főigazgatóját nem a Duna jegén választják?, az OMSZ szerinte egy félkatonai szervezet, és neki az a dolga, hogy ?hogyan lehet ebből a mentőszolgálat nevű konglomerátumból mondjuk a 10 millió embert szolgáló, komolyabb szakmaiságot produkáló szervezet?-et létrehozni, nyilván a saját elképzelései szerint.
?Vétkesek közt cinkos, aki néma?
Nem akarok cinkos lenni, nem maradhattam néma.
Némaságom megtörésében nem akartam egyedül szólni, március elején összefogást kezdeményeztem a Mentőszolgálaton belül a visszásságok feltárása céljából. Sajnos, ez 2 napon belül dr. Takács Zoltán főigazgató tudomására jutott, berendelt egy beszélgetésre, ami után ma már nem vagyok az Országos Mentőszolgálat állományában.
Ha sikerült volna a Mentőszolgálaton belüli összefogás, bizonyára közösen sokkal többet, sokkal jobbat tehettünk volna a köz asztalára, mint most így, egyedül. Munkatársaimat nem akarom semmilyen kellemetlen helyzetbe hozni, a Mentőszolgálattól való távozásom óta nem kértem senkitől együttműködést, támogatást, írásomat közzététel előtt pusztán lektorálás céljából mutatom meg 2 volt kollégámnak. Írásomat megpróbálom eljuttatni természetesen a név szerint címzetteknek, a magyar sajtó képviselőinek, az MTI-nek, a Magyar Hírlapnak, a Magyar Nemzetnek, a Népszabadságnak és a Népszavának, a Magyar Rádiónak, a Magyar Televíziónak, a MÖSZ-nek, néhány internetes médiának, interneten keresztül ismerőseimnek, és mindazoknak, akiknek tudom.
Dr Takács Zoltán egészen 2 évvel ezelőttig sikeres magáncéget irányított. Tévedés ne essék, nem a magántulajdonnal van bajom. Ha a közvagyont kilopják, és fizetség nélkül történik privatizáció, amelyre kísérletet látunk az Országos Mentőszolgálat tönkretétele kapcsán, akkor valamennyi becsületes állampolgár károsul, az is, aki alkalmazott, az is, aki magáncége, vállalkozása, társasága révén adófizető, az is, aki már nem, vagy még nem tud dolgozni, az is, aki beteg, az is, aki egészséges, az is, aki nincstelen és hajléktalan, az is, aki vagyonos. Csak az nem károsodik, aki részese lesz a kilopott vagyonnak.
Vagy nem is privatizációs szándékról van szó, csak most rengeteg pénzt azonnal, hiábavalóan, ész nélkül el kell tüntetni? Vagy az eltűnt pénz nyomát kell valamilyen látszattal beépíteni?
Ha úgy gondolják sokan, hogy a magán-egészségügy hatékonyabb, jobb, gazdaságosabb, mint az állami, hát tessék, magánvagyonukból építsenek kórházakat, rendelőket, csináljanak, működtessenek mentőszolgálatokat, és bizonyítsanak! De ne a közvagyonból vegyék el!
Ha az ország polgárai által megszavazott politikai akarat az Országos Mentőszolgálat (nem bújtatott) privatizációját tűzi ki célul, akkor követelem, hogy az árverés nyilvános legyen, és a dolgozók is licitálhassanak!
Dr Takács Zoltánt engedjük vissza a magánszférába, ahol sikeres volt. Dr. Takács Zoltán az Országos Mentőszolgálat irányításához szükséges szakmai tudással, tapasztalattal, képességekkel nem rendelkezik. Most már jó szándékát is kétségbe vonom.
A szakmai elvek, a betegek érdekeinek semmibe vétele, törvénytelenség, bizonytalanság, ötletszerű változtatások, káosz, pazarlás, az Országos Mentőszolgálat leépítésére irányuló, nem főigazgatóhoz, hanem felszámolási biztoshoz illő tevékenység jellemzi dr. Takács Zoltán Rácz miniszter úr által is támogatott működését.
Tiltakozom, hogy a polgárok által elfogadott, megszavazott politikai stratégia szerinti, korszerű szakmai irányítás helyett az Országos Mentőszolgálat a pillanatnyi erőfölényben levő politikai-gazdasági érdekcsoportok kezében legyen!
Javaslom, kérem, követelem, hogy dr. Takács Zoltánt azonnali hatállyal függesszék fel pozíciójából, mert nem alkalmas feladata ellátására, a köz szolgálatára, sem szakmailag, sem emberileg. Az Országos Mentőszolgálat ideiglenes irányítására (pl.) a régi, eltávolított főigazgató vezetésével ─ talán inkább moderálásával ─ hozzanak létre egy hozzáértőkből álló bizottságot, azonnal kezdődjék meg az Országos Mentőszolgálat utolsó 2 évi működésének átfogó ellenőrzése, írjanak ki pályázatot a főigazgató tisztségének betöltésére azzal, hogy a Mentőszolgálat bizonyos szolgálati idővel rendelkező dolgozóinak, a szakmai szervezeteknek is legyen szavazata a főigazgató személyének kiválasztásában, és az új főigazgató egy széles támogatottságú irányító testület élén, konszenzusok alapján végezze munkáját. A felálló új vezetés számára a köz érdekében biztosítani kell a nyugodt munkakörülményeket, hogy az Országos Mentőszolgálat továbbra is, a bibliai szamaritánust követve, minden rászorulónak segítséget tudjon nyújtani, hogy valóban biztosítva legyen a közpénzek ésszerű felhasználása, hogy a mentődolgozók is a dolgozó emberekhez méltó életkörülmények között élhessenek.
Bajtársaim az Országos Mentőszolgálatnál! Ne féljetek! Okosan, megfontoltan, nyugodtan beszéljetek a problémákról, mondjátok el javaslataitokat! A segítő szamaritánus példája 2000 éve áll az emberiség előtt. Takács úr 2 éve próbálja ellehetetleníteni munkánkat. Én nem félek. ?Lyányok s ifjak szívei védenek?. Meg az öregeké, betegeké. Az erős egészségeseké. A hivatásunk. Nekem nem kell más testőr.
Sólyom elnök úr! Éger elnök úr! A Magyar Köztársaság Alkotmányára és a Hippokratészi Esküre hivatkozva kérem az Önök segítségét: tegyenek az Országos Mentőszolgálatnál történtek kivizsgálása érdekében! Tegyenek a magyar mentésügyért!
Kérem, Miniszterelnök Úr, húzzon bele, nézzen a fiúk körmére! Magyarországért. Önért.
A mentők régi jelmondata, most is, még mindig igaz: ?Mindenkit érhet baleset!? Az Országos Mentőszolgálat mindenkié, mindenkiért van Magyarországon!

2006. március-, áprilisában


dr Sebestyén Erzsébet
volt mentőorvos


2006 Augusztus

Dr. Takács Zoltán az Országos Mentőszolgálat főigazgatója benyújtotta lemondását az egészségügyi
miniszternek, aki Dr. Gorove Lászlót, az OMSZ addigi általános főigazgató-helyettesét bízta meg a
főigazgatói teendők ellátásával.


Az EDDSZ véleménye a fentiek kapcsán :

http://www.eddsz.hu/sajtoszoba/331-fnix-a-hamvakbol-sajat-cegebe-tavozott-az-omsz-figazgatoja?format=pdf


 


Belépés
Site Translate
Site Translate - 2
Widget By SafeTricks
Mini chat
Zene
Oszd meg !